No descloguis els llavis si no estàs segur que el que diràs és més bell que el silenci

(proverbi àrab)

19 de jul. 2010

Sobreviure



Confusions lèxiques; que em pensava jo que viure era més urgent que sobreviure.

Però sobreviure és tornar al moll de l’os i veure-hi clar. Perduts en la farsa de les neollibertats hem oblidat que la línia es marca a la sorra i que juguem a la xarranca; no s’hi val perdre l’equilibri perquè has de saltar endavant.

Jo he vingut aquí per sobreviure. He lluitat amb cent mil espermatozous per aconseguir l’òvul matern. M’he barallat amb virus i infeccions, traus i ruptures, nafres i distímies, injustícies i males solucions.

Sobreviure és l’últim remei, la darrera guarició, el salt de fe a l’abisme sense ales de cabell d’àngel.

Tot plegat quan ja ningú no sap viure perquè viure s’explica i es menteix de masses maneres.
Viure ha esdevingut perdre’s en un món de possibilitats. Tantes possibilitats que la potència ha perdut l’acte.

Destenyits, aigualits, deshidratats, escanyolits, descremats, somorts, temperats, domesticats, acorralats, porucs, morts.

Sobreviure és perdre la carn i el greix que envolta l’esquelet intangible. Trepitjar terra i fer arrels.

Un menú amb tants plats i sense fam.
Cirurgia estètica i manca de desig.
Hipoteques indecents per a unes llars tristes i púdiques.
300.000 amics al Facebook i encara no ens hem tocat.

2 comentaris:

Quinesmalespuces ha dit...

Tieta queca,

deixa que et digui diverses coses:

1- ni tu ni jo cirugies estètiques ni 300.000 amistats al facebook.
2- et truco i no m'agafes el telèfon.
3- Et crec desaprofitada, escrius molt bé, i penses encara més bé.
4- la frase que m'ha agradat més és aquesta "He lluitat amb cent mil espermatozous per aconseguir l’òvul matern." Sempre he pensat que hi va haver un dia que vaig ser àgil.
5- trepitjarem la terra i farem arrel. (HE DIT)

Mirant per la finestra ha dit...

Aclariments:
1. No ens cal
2. Prefereixo tenir-te a prop
3. Ets una bona amiga, la millor
4. :-)
5. Guanyarem!

Una abraçada